duminică, 16 octombrie 2011

Toamna in versuri si note

De ceva timp am spus ca vreau sa postez ceva asemanator, dar nu am avut timpul necesar sa caut melodii si poezii potrivite si placute in acelasi timp. Sper sa va placa ce am ales eu.

Acest video si melodia sunt bazate pe poezia Pastel de George Bacovia. Versurile le puteti gasi si in descrierea videoclipului pe youtube.


Octombrie
de George Toparceanu


Octombrie-a lăsat pe dealuri
Covoare galbene şi roşii.
Trec nouri de argint în valuri
Şi cântă-a dragoste cocoşii.

Mă uit mereu la barometru
Şi mă-nfior când scade-un pic,
Căci soarele e tot mai mic
În diametru.

Dar pe sub cerul cald ca-n mai
Trec zile albe după zile,
Mai nestatornice şi mai
Subtile…

Întârziată fără vreme
Se plimbă Toamna prin grădini
Cu faldurii hlamidei plini
De crizanteme.

Şi cum abia pluteşte-n mers
Ca o marchiză,
De parcă-ntregul univers
Priveşte-n urmă-i cu surpriză, -

Un liliac nedumerit
De-alura ei de domnişoară
S-a-ngălbenit, s-a zăpăcit
Şi de emoţie-a-nflorit
A doua oară…


Afara-i toamna
de Mihai Eminescu


Afară-i toamnă, frunza ‘mprăştiată,
Iar vântul svârlă ‘n geamuri grele picuri;
Şi tu citeşti scrisori din roase plicuri
Şi într’un ceas gândeşti la viaţa toată.

Pierzându-ţi timpul tău cu dulci nimicuri,
N’ai vrea ca nimeni ‘n uşa ta să bată;
Dar şi mai bine-i, când afară-i sloată,
Să stai visând la foc, de somn să picuri.

Şi eu astfel mă uit din jet de gânduri,
Visez la basmul vechiu al zânei Dochii,
În juru-mi ceaţa creşte rânduri-rânduri;

De odat’aud foşnirea unei rochii,
Un moale pas abia atins de scânduri…
Iar mâni subţiri şi reci mi-acoper ochii.


Pentru moment atat. Nu vreau sa scriu posturi foarte lungi si nu pentru ca n-as vrea sau n-as avea timp, dar cred ca orice citiitor cand vede ceva foarte mare nu prea il bate gandu sa citeasca. Pana se termina toamna am sa revin cu poezii si poate vreun video. Sper sa va  placa aceasta rubrica si daca observ ca va place poate am sa fac pentru fiecare luna a anului sau anotimp. De asta poate intr-un comentariu la acest post imi veti spune opinia voastra legata de aceasta idee a mea.


Inca ceva poeziile si videoclipul nu-mi apartin!


Pzzike

0 comentarii: