miercuri, 26 octombrie 2011

Vertij




Vertij de Randy Taguchi 

Carte-cult in Japonia, Vertij descrie povestea unui tanar care sufera de una dintre cele mai ciudate maladii. El este hikikomori, adica unul dintre acei oameni care au renuntat complet la viata sociala si au ales sa se retraga in singurataea unei camere, asemenea unor pustnici moderni. Atunci când Taka moare pentru ca pur si simplu si-a pierdut dorinta de a trai, sora lui, Yuki, incepe o adevarata calatorie initiatica, incercand sa inteleaga boala fratelui sau. Drumul ei o poarta spre orizonturi nebanuite si femeia descopera erotismul ca forma de raspuns la alienarea unei societati obsedate de pragmatism si tehnologie.
 ______________________

 Nu pot spune ca m-a impresionat cartea, c-a avut un limbaj ce m-a captivat si personajele m-au dat pe spate pentru ca as minti. Faptul ca Yuki s-a culcat cu destui si nu putea rezista sa nu se culce cu x sau cu y mi-a creat o parere proasta despre ea, o carpa pe care o folosesc toti si ea crede ca-i domina. Cartea abunda de erotism pe care eu nu l-am gustat si nu mi-a placut deloc multimea de detalii a partidelor de sex si mai ales cele avute cu dr. Kunisada. Nu m-a impresionat cautarea ei pentru ca ea nu incerca sa afle despre fratele ei ci voia sa scape de starea ce-o apucase dupa moartea lui. Consider ca daca cartea l-ar fi avut pe Taka personaj principal ar fi fost mai bine. N-am gustat ideea cu samanismul cu acele prize si legaturi printre oameni si iar revin la Yuki si zic ca nu mi-a placut de nici un fel. Cartea e sa zicem buna. Dar n-as reciti-o. Insa cui ii place s-o citeasca e invitatul meu.


Pzzike

3 comentarii:

Diana spunea...

Din recenzia ta nu mi`am facut o parere buna despre Yuki, de aceea nici nu am sa o citesc

Oanaaa. spunea...

Coperta e dragutica, pare foarte interesanta cartea..

Diana spunea...

Nu prea imi plac cartile cu actiunea petrecandu-se in Japonia sau in China.