duminică, 16 decembrie 2012

RECENZIE - Invocarea (Fortele Raului Absolut #1) de Kelley Armstrong

Descriere:

Chloe Saunders avea o viaţă relativ normală. Dar acum se pomeneşte într-o situaţie cu totul ciudată pentru că: Brusc, începe să vadă oameni morţi. Este închisă într-un sanatoriu pentru adolescenţi cu tulburări mintale. Sanatoriul nu este ceea ce pare…

 Numele meu este Chloe Saunders şi viaţa mea nu va mai fi niciodată la fel ca până acum. Tot ce voiam era să îmi fac prieteni, să cunosc băieţi şi să continui să fiu o adolescentă obişnuită. Dar nici măcar nu mai ştiu ce înseamnă asta. Totul a început în ziua în care am văzut prima mea stafie − şi stafia m-a văzut pe mine… Acum, stafiile sunt pretutindeni şi nu vor să mă lase în pace. 

Şi, ca şi cum asta n-ar fi fost de-ajuns, m-am trezit închisă în Sanatoriul Lyle, ,,un loc special” pentru adolescenţii cu probleme psihice. Şi totuşi, sanatoriul nu este ceea ce pare. Să nu mai spuneţi nimănui, dar eu cred că şi cei închişi aici cu mine sunt mai mult decât se arată la prima vedere. Problema e de partea cui sunt ei? Iar cea care trebuie să descopere ce secrete periculoase ascunde Sanatoriul Lyle sunt eu… înainte ca tainele − şi scheletele − sale să revină ca să mă bântuie. 

RECENZIE:

Probabil va e deja extrem de cunoscuta ideea cu adolescenta ce ajunge intr-un internat sau intr-o scoala si i se întâmpla tot felul de lucruri. Si mie mi s-a parut si chiar nu m-asteptam la prea multe de la aceasta serie, implicit primul volum. Dar asteptarile mi-au fost depasite. Adica n-am simţit cliseul materializandu-se si n-am simţit nevoia sa zic dupa fiecare capitol „am mai vazut aia” sau „asta e din x carte”. Autoarea a reusit sa creeze ceva dragut si proaspat dintr-o idee extrem de folosita si aceea ar fi adolescentii cu puteri mai mult sau mai puţin obisnuite de care ştiu sau nu. 

Chloe, ajunsa la sanatoriul Lyle stie ca va putea pleca in doua saptamani, dar ceva se întâmpla si puterile ei ies la iveala, dar se pare ca nu e singura speciala din acel loc. Atât Simon, Derek, Liz si Rae au ceva al lor. Apare si Tori sau Victoria, nesuferita ce trebuie sa existe in orice carte cu adolescenti, insa chiar daca e insportabila nu mi-a stat in gat ca alte personaje din alte carti. 

Relatiile dintre personaje se creeaza uşor, natural, fara sa para fortate, iar unele replici sunt de-a dreptul amuzante, am si ras la câteva pe care le-am scos ca citate. O sa le postez intr-o alta postare. Dar revenind la poveste, oare ce legatura exista intre ei, Simon, Derek, Chloe, Liz, si Rae si „mortii” din subsol? Oare ce au de gand cei ce detin sanatoriul? Oare chiar e doar un loc pentru adolescentii „nebuni” sau e altceva la mijloc? 

Va reusi Chloe sa scape alaturi de ceilalti, lasand-o pe Tori in urma si mergand sa-i caute pe tatal lui Simon si pe Liz? Oare cum se va simţi Chloe când dusmanul cel mai aprig va iesi la iveala fix din persoana la care se astepta mai puţin? De ce Derek e atât de ciudat si nimeni nu-l inghite? Ce cauta Simon acolo daca el e „normal”? Va las sa aflati.

5/5

2 comentarii:

Alina Canura - Anghel spunea...

Tocmai ce am terminat de citit trilogia :)

Crina @Reading Addict spunea...

Mai am si eu al treilea volum de citit:)