miercuri, 31 iulie 2013

BRISINGR (Mostenirea, vol. 3) de Christopher Paolini


Se fac juraminte... Se testeaza prietenii... Se ciocnesc forte. Apriga batalie cu armata Imperiului s-a terminat, iar Eragon si dragonul sau, Saphira, abia au reusit sa scape cu viata.

Dar aventurile lor inca nu s-au terminat, caci Eragon se trezeste prins intr-o increngatura de promisiuni pe care nu stie daca si le va putea tine - el i-a jurat varului sau Roran sa il ajute sa isi salveze logodnica, pe frumoasa Katrina, din ghearele regelui Galbatorix.

Dar Eragon le-a jurat si altora credinta. Vardenii au disperata nevoie de talentul si de forta sa, ca sa nu mai vorbim de elfi si de gnomi.

Eragon se afla acum in fata unor decizii care il vor duce dincolo de Imperiu, dar care ar putea sa-i ceara un sacrificiu de neimaginat...

Eragon reprezinta singura speranta ca tara sa scape de tiranie. Va putea oare un tanar sa uneasca fortele rebele si sa-l invinga pe rege?


Parere: Sincera sa fiu seria asta a devenit una din preferatele mele si abia astept sa citesc si ultimul volum, dar in acelasi timp imi va parea rau sa ma despart de toate personajele si de acea lume complexa si fantastica. Dar o sa ma mai vait de asta cand va fi recenzia la acel volum.

Nu trebuie sa va mai zic cat mi-a placut cartea asta si mai ales cat de mult m-au surprins unele lucruri, anumite intorsaturi ale situatiei, unele personaje care nu inceteaza sa ma surprinda, dar si dusmanii. Sunt toti atat de bine construiti si atat de complecsi incat par vii, nu ca eu nu i-as considera deja vii pe toti, pentru ca m-am atasat foarte mult de ei. De multa vreme nu mai prinsesem drag de atatea personaje si nu pot decat sa ma bucur ca mi-a cazut aceasta serie in maini si ca autorul s-a descurcat atat de bine sa cladeasca totul, pana in cele mai mici amanunte. 

Eragon si Saphira au evoluat atat de mult de-a lungul povestii si tot mai au de invatat; ma bucur de fiecare data cand reusesc sa mai faca cate un pas, sa mai doboare pe cineva ce le sta in cale, sa mai dovedeasca cuiva ca s-au inselat in privinta lor. Si sunt in continuare atat de apropiati si atasati unul de altul inca nu poti sa nu-i iubesti, cu toate mutrele si mofturile lor, dar si calitatile. Despre ceilalti nu pot sa va zic prea multe pentru ca as face o recenzie cat jumatate de roman, dar va pot spune ca m-au impresionat in acest volum, prin deciziile si daruirea lor, Arya, Nasuada, Roran si Orik. Sunt prieteni de nadejde ai lui Eragon, dar si niste modele pentru semenii lor.

Dupa cum am zis si mai sus acest volum a fost plin de intorsaturi de situatie, surprize, decizii cu un impact rasunator atat din partea lui Eragon, dar si a Nasuadei, care s-a dovedit vrednica de locul pe care-l ocupa de cand tatal sau a murit, si a lui Roran, care s-a schimbat foarte mult, iar acum a ajuns la fel de puternic ca Eragon, exceptand magia. Au evoluat enorm toti si nu pot decat sa ma intreb ce naibii se mai intampla in ultimul volum, pentru ca daca pe asta n-am putut sa-l las din mana, la acela nici nu vreau sa ma gandesc. 

Abia astept sa citesc volumul patru si sper sa fie un final pe masura, care sa ma lase cu gura cascata, desi am ramas surprinsa dupa fiecare volum si am vrut si mai mult. E o serie extrem de complexa, foarte bine scrisa, descrierile sunt superbe, intriga e mai complicata decat o panza de paianjen, personajele sunt de nedescris, iar suspansul e la un grad maxim. Eu v-o recomand tuturor si o sa va placa si mai mult daca iubiti dragonii, magia si creaturile magice. 


5/5

0 comentarii: