joi, 20 martie 2014

RECENZIE - Fericiti cei insetati de Anne Holt

Inspectorul de politie Hanne Wilhelmsen este chemata la o macabra scena a crimei de la periferia orasului. Un sopron abandonat e scaldat in sange. Pe un perete, un numar din opt cifre insangerate. Nu exista niciun cadavru. Atunci cand mai multe numere insangerate sunt gasite in locuri izolate prin tot orasul, colegul Hannei, Hlkon Sand, face o descoperire surprinzatoare: acestea corespund numerelor de dosar ale strainilor imigranti. Toate apartin unor femei disparute. E posibil ca un criminal in serie sa bantuie pe strazile din Oslo? Si cum se face ca acesta are acces la anumite date secrete? Pe masura ce pistele se ramifica, victima unui cumplit caz nerezolvat de viol si tatal ei se hotarasc sa-si faca singuri dreptate. Hanne si Hlkon descopera curand ca nu sunt singurii care-l vaneaza pe ucigas.


Recenzie:

Ce v-as recomanda la aceasta carte si la orice alt thriller politist - nu cititi descrierea, pentru ca ofera multe detalii importante si nu cred c-ati vrea sa stiti dinainte ce se intampla si cum se leaga anumite lucruri. Eu am preferat sa o citesc fara sa stiu dinainte, sa umblu orbeste si sa incerc alaturi de Hanne sa descalcesc acest mister; mi s-a parut ca a fost mai interesant asa.

Sincer, mi-a placut acest roman, chiar daca a fost relativ scurt, la doua sute cinzeci de pagini, insa autoarea a stiut cum sa-l scrie si cum sa structureze povestea, incat sa fie doar suspans, fara timpi morti, am avut ocazia sa vedem mai multe perspective, printre care si putin din partea ucigasului. Nu e un thriller extrem de complex, dar pentru ideea pe care e bazat a iesit foarte bun si pe mine m-a multumit. 

Un alt plus pe care l-a avut, pe langa actiune, personaje, intriga, suspans, a fost scriitura. De obicei dureaza ceva pana ma obisnuiesc cu stilul autorului, mai ales la cei nordici, insa aici n-a existat problema. Se citeste usor, repede si totul e extrem de cursiv, chiar nu-ti dai seama cand zboara paginile.

Nu pot decat sa va recomand acest roman si chiar daca nu v-am povestit multe din el (nu vreau sa va dau spoilere, caci si asa descrierea da prea mult din casa), merita si as vrea sa aud cat mai multe despre el, si de la altii. E o carte usoara, rapida, scurta, interesanta si foarte buna. Daca aveti cateva ore libere si vreti sa va cufundati intr-o lectura antrenanta si plina de suspans, atunci acest roman este perfect. Lectura placuta!:)


4/5

1 comentarii:

Lupu Diana spunea...

Imi place recenzia ta, dar romanele politiste nu sunt tocmai genul meu :D