joi, 5 iunie 2014

RECENZIE - Intimidare de Penelope Douglas


Numele meu este Tate. Totuși, el nu îmi spune așa. Nici măcar nu i-ar trece prin cap să mi se adreseze atât de familiar, asta în cazul în care mi s-ar adresa cât de cât. Nu, abia dacă îmi vorbește.

Dar nici nu mă lasă în pace.

Cândva, am fost cei mai buni prieteni, după care a început să se lege de mine și a decis că scopul lui este să îmi ruineze viața. Am fost umilită, exclusă și bârfită în toți anii de liceu. Cu cât trecea timpul, cu atât mai chinuitoare deveneau farsele și zvonurile puse la cale de el, și deja mi se făcuse lehamite să mă tot feresc din calea lui. Am plecat chiar în Franța pentru un an de zile, ca să îl evit.

Doar că, acum, m-am săturat să mă mai ascund și nici de-a naibii nu îl voi lăsa să-mi distrugă ultimul an de liceu. Poate că el nu s-a schimbat, dar eu am făcut-o. Este timpul să ripostez.

Nu mai am de gând să-l las să-și bată joc de mine.


RECENZIE:


Intimidare e genul de carte ce-ti pare usoara si lejera la inceput, asa cum iti pare si jocul la care participa pustii din licee. Insa a fi batjocorit, jignit, a fi gluma tuturor si cel calcat in picioare nu e amuzant, deloc. Si cred ca acest subiect e unul ce-ar trebui adus in discutie mai des, pentru ca e ceva real, ceva ce se intampla de cand lumea si e foarte prezent si astazi in scoli. Iar cand batausul e fostul tau cel mai bun prieten doare si mai tare.

Tate s-a trezit intr-o zi si a vazut ca prietenul ei s-a transformat intr-un bataus, a carei tinta era chiar ea - prietena lui. Dar el n-o mai vedea ca pe o prietena, ci ca pe o jucarie - careia sa-i faca farse, sa raspandeasca zvonuri urate despre ea, s-o jigneasca, pur si simplu sa-i faca fiecare zi un calvar si sa o sperie. Si intrebarea era de ce? De ce el se schimbase radical fata de ea?

Asa cum spune si synopsisul, Tate, fiind satula de tot gunoiul pe care Jared i l-a aruncat in fata, a plecat in Franta pentru un an. Iar cand s-a intors a hotarat sa-l infrunte. Dar e usor sa infrunti un bataus? Sa te lupti cu temerile tale si mai ales cu scenariile din capul tau? Poti sa-i faci rau la fel cum ti-a facut el tie si-n acelasi timp sa nu te mai simti atras? Tate are multe de suportat si mai ales de sortat; pentru ca, asa cum spune bunica ei, daca ignori un lucru, el nu e rezolvat si nici nu inceteaza sa te raneasca. 

Si totusi de ce Jared se poarta asa? Tate si el au fost prieteni in copilarie, locuind chiar gard in gard, s-au jucat impreuna, chiar se furisau unul in camera altuia, catarandu-se in copacul enorm dintre locuintele lor. Dar ceva s-a schimbat, iar Jared acum face orice ca s-o enerveze. Insa nu e pregatit s-o vada pe noua Tate care-l infrunta, care-i raspunde si care-l trateaza asa cum o face el. Se pare ca batausul si-a transformat usor victima intr-un adversar, sau victima s-a saturat.

Mai mult nu va zic, pentru ca deja povestea nu ascunde foarte multe si stiu ca multi veti zice ca e cliseica, liniara si ca stiti cum se termina. Dar si continutul conteaza si eu zic ca merita s-o cititi. Pentru ca nu e vorba doar de doi tineri care se prefac ca se urasc si de atractia dintre ei, pe care n-o recunosc niciunul. E vorba si de familie si de prieteni, de a ierta si a merge mai departe, de a avea curajul sa-ti privesti trecutul in fata si sa-l accepti si multe altele. Plus ca are si curse de masini (daca va plac). Si as zice ca nu doar Jared e priceput.

Mie aceasta carte mi-a placut, chiar daca nu impresioneaza prin ceva anume, insa stilul autoarei, personajele si tot ceea ce se intampla iti ofera o lectura placuta, frumoasa, plina de emotii, uneori te face sa razi, alteori i-ai pocni zdravan pe Jared, Madoc si restul baietilor care se poarta ca niste... , uneori ramai blocata si te holbezi la Jared, care chiar daca e un nesimtit tot e al naibii de frumusel. 

Deci, daca vreti ceva pentru vara, un mix intre dulce, amar, cald, rece, furtuni, ploi calde, lacrimi, zambete, pumni si saruturi atunci va recomand acest roman si sper sa va placa. Niciunul din personaje nu e mai bun sau mai rau, toti au motivele lor, insa voi puteti fi de partea cui vreti. Iar daca vreti o carte cu o tipa bataioasa care loveste in stanga si-n dreapta si hotaraste sa puna piciorul in prag, atunci asta-i pentru voi. 


5/5

Dati click pentru precomanda !!:)

3 comentarii:

Unknown spunea...

Am castigat aceasta carte la un concurs, in seara asta ma apuc de ea. <3

Lacramioara spunea...

Mi-a plăcut multe cartea, o recomand.

Unknown spunea...

Interesantă recenzia ta, m-ai făcut mai curioasă decât eram deja. E pe lista mea de must-read!