duminică, 22 iunie 2014

RECENZIE - Jocul de Anders de la Motte


Descriere:


Henrik HP Petterson, un tânăr fără niciun scop în viață, găsește un telefon mobil în compartimentul unui tren către Stockholm. Prin intermediul acestuia este invitat să participe la un joc: fără a-și da seama, își ia angajamentul unor misiuni riscante, cu mize mari, care îi transformă viața monotonă într-o cursă periculoasă. HP iubește acel fior inexplicabil și premiile care i se oferă, dar nu este oare ceva sinistru în legătură cu acest concurs aparent inofensiv?


Într-un plan paralel, ambițiosul detectiv Rebecca Normen urcă o treaptă în cadrul carierei sale din Serviciile Secrete Suedeze, dar este sâcâită în permanență de biletele găsite în dulapul personal. Cel care i le trimite știe mult prea multe despre trecutul ei. Lumea lui HP se intersectează în mod inevitabil cu cea a Rebeccăi. Dar dacă realitatea este doar un joc, atunci ce este real?


RECENZIE:


Cred c-am spus-o de zeci de ori, dar nu voi înceta să repet - iubesc cărțile cu și despre jocuri video, darr dacă ar fi vorba să le joc eu, nu știu de câtă răbdare și agilitate aș da dovadă. Așa că atunci când am văzut că Rao publică Jocul am știut că-mi doresc cartea asta. După ce-am iubit și devorat Erebos am tot căutat ceva asemănător, și am găsit. Și mai e și trilogie, și nu stand-alone așa că mă bucur și mai tare.

Nu o să intru în detalii, dar pot să spun că această carte e genială - că idee, că acțiune, suspans, personaje, întorsături de situație. Are tot ce vrei, de la momente amuzante până la explozii, intrigi și până la bătaie, furturi, tehnologie, jocuri, prietenii, familie, răufăcători. Are orice. Și autorul le îmbină așa de bine încât eu am zâmbit ca un nebun pe tot parcursul celor trei sute de pagini, savurând fiecare pagină și neștiind de partea cui să fiu - de partea tipilor buni ce încercau să salveze situația? De partea lui HP ce s-a bucurat cât a putut de joc și m-a ros curiozitatea odată cu el? De partea tipilor ce administrau jocul, admirandu-le răutatea și inteligența? 


Ce să zic mai mult decât GENIAL. Pentru cineva care iubește tehnologia, jocurile, pericolul și ideea că e ceva acolo afară mare și rău, care vede tot și știe tot, și are planuri mărețe și o mulțime de oameni ce lucrează pentru el, această carte e mai mult decât poți cere. Iar eu acum probabil o să număr zilele până editura se hotărăște să publice și următoarele volume.


Știu că recenzia e scurtă, însă dacă aș mai vorbi, aș da detalii și cartea asta e genul acela pe care trebuie s-o citești fără să știi mult. Ca să te bucuri de suspans și de acțiune, să mergi odată cu HP și să înțelegi odată cu el. A, și am uitat să zic, este din două perspective - HP și detectivul Rebecca Normen. Așa că e și mai interesant cu două personaje extrem de diferite ce vor lucruri diferite, dar când se întâlnesc... lucrurile se simplifică sau se complică și mai tare?


Vă rog citiți cartea dacă vreți ceva bun, care să vă țină în priză, original și foarte interesant. Poate dacă devine și cartea mai citită avem și continuarea mai repede.

5/5

0 comentarii: