duminică, 1 iunie 2014

RECENZIE - Jumatatea rea de Sally Green

  Jumatatea Rea, primul volum al unei trilogii, este un thriller supranatural, o poveste despre instrainare, despre vointa de a supravietui a unui baiat caruia nu i se da nici o sansa. In zilele noastre, in Anglia, vrajitoarele traiesc la un loc cu oamenii: Vrajitorii albi, care sunt buni; Vrajitorii negri, care sunt rai; si Nathan, in varsta de saisprezece ani, fiul unei Vrajitoare albe si al celui mai temut Vrajitor Negru.

Tinut captiv intr-o cusca, Nathan trebuie sa scape inainte sa implineasca saptesprezece ani, cand va primi trei daruri de la tatal sau si va deveni el insusi vrajitor - iar daca va gresi va muri. Incercarea lui Nathan de a-si gasi tatal devine o lupta crancena pentru supravietuire, cu provocari la tot pasul si in care binele si raul se dovedesc mult mai complicate decat si-ar fi imaginat.



RECENZIE:


Am auzit vorbindu-se de aceasta carte dinainte s-apara la noi, chiar dinainte s-apara in strainatate, pentru ca foarte multi booktuberi primeau ARC-ul pentru review. Si devenise un fel de rutina sa o vad aparand peste tot, dar in acelasi timp deveneam si mai curioasa; atat datorita ideii si copertii, dar si recenziilor mixte, unora le place, altora nu.

Asa ca azi cand am prins timp (ahem, mi-am facut timp) m-am apucat sa o citesc si am devorat-o in cateva ore. Nu spun ca e scurta si o lectura usoara, dar are acel ceva care te atrage, personajele sunt bine conturate si unice, ideea mi s-a parut original pusa in scena si am impresia ca e una din cele mai originale carti cu vrajitoare pe care am citit-o vreodata.

Lumea creata, chiar daca nu e speciala in vreun fel, iti da impresia ca are parti ascunse, ca in umbra se ascunde orice, si mi-a placut foarte mult contrastul si conflictul dintre cele doua tipuri de vrajitoare. Si ca erau atat barbati cat si femei. De multe ori in cartile cu vrajitoare nu prea avem si vrajitori, asa ca a fost o schimbare bine venita. Iarasi ceva ce mi s-a parut interesant, a fost ca desi vrajitoarele albe trebuiau sa fie bune, blande si pacifiste, cand voiau ceva, nu se deosebeau prea tare de cei pe care-i urau. 

Nu vreau sa va spun ce se intampla in carte sau sa va dau indicii, dar sunt multe intorsaturi de situatie, apar aliati de unde nu te astepti, dusmanii sunt extrem de aproape, iar cruzimea si egoismul sunt peste tot. Cine ar fi crezut ca si pustii pot fi in stare de anumite lucruri, chiar mai rau decat adultii. Nathan n-are deloc o viata usoara si nu stiu cum a reusit sa reziste in acele conditii, cu tot acel sir de intamplari, una mai dureroasa si mai puternica decat cealalta.

As vrea sa va mai vorbesc despre carte, dar as incepe sa pun intrebari, iar asta inseamna ca iar dau cumva, indirect, spoilere. Momentan am un gol in stomac gandindu-ma cat de mult trebuie sa astept pana la urmatorul volum. Voi fierbe in suc propriu si cine stie cate scenarii nu-mi vor fi trecut prin cap. Dupa ultima jumatate a cartii si mai ales finalul, chiar nu stiu ce s-ar intampla. Presimt ca aceasta trilogie va fi extrem de buna si unica, din toate punctele de vedere, iar daca va plac vrajitoarele si cartile unice, originale si pline de suspans despre ele, atunci cititi asta. 

Dar inca ceva, aveti grija - nu-i genul acela de carte dulce, ci te patrunde pana la os. Lectura placuta!:)


5/5

3 comentarii:

Unknown spunea...

Eram foarte indecisa in privinta acestei carti - nu stiam sigur daca merita sa o cumpar si sa o citesc. Insa, multumita tie, acum stiu sigur ce am de facut! :D

Unknown spunea...

E clar... trebuie sa o am :D Apropo, ador cum faci recenziile, spunand cate ceva, dar nu tot si mai ales, nu informatii vitale. E foarte bine sa reusesti sa starnesti interesul cititorului fara sa oferi spoilere!

Anonim spunea...

Ce bine ai facut recenzi asta! Exact aceeasi senzatie mi-a lasat si mie, de carte care te patrunde aproape prea reala si brutala ca sa fie buna.
Inca ma bantuiesc ochii negri al lui Nathan...s-o fi tradus vol 3?