sâmbătă, 25 aprilie 2015

RECENZIE - Ticălosul seducător (Ticălosul Seducător #1) de Christina Lauren

Descriere:

Ticălosul seducător descrie cu senzualitate şi umor tensiunea erotică dintre un bărbat şi o femeie a căror rivalitate se transformă într-o atracţie de nestăvilit.

Inteligentă, ambiţioasă şi la un pas de absolvirea unui MBA, stagiara Chloe Mills are o singură problemă: şeful ei, Bennett Ryan. Exigent, fără scrupule şi aparent lipsit de orice consideraţie pentru munca subordonaţilor, acesta este însă un bărbat irezistibil. Un "ticălos seducător", cum este numit pe ascuns în firma al cărei director executiv este. 

Deşi nu a fost niciodată adeptul unei relaţii la serviciu, asistenta sa Chloe e atât de fermecătoare, încât Bennett devine din ce în ce mai tentat să încalce regulile. La ce anume trebuie să renunţe cei doi pentru a se avea unul pe celălalt?

RECENZIE:

M-am bucurat să aflu că această serie a apărut şi la noi, însă pot să zic din capul locului că nu-mi plac deloc coperţile, şi că de fiecare dată cât mă gândesc la serie prefer să am în cap coperţile originale; pentru că, în special cea aleasă pentru volumul acesta pe mine nu m-atrage deloc. Dar e doar părerea mea. Şi-acum să trecem la recenzia propriu-zisă. 

Cu toţii ştim că ideea cărţii nu e deloc originală şi că mai sunt n cărţi şi serii scrise pe-acelaşi tipar, însă personajele din cartea asta şi stilul în care e scrisă o fac să fie extrem de proaspătă, originală, amuzantă, tensionată şi al naibii de delicioasă. De mult timp n-am mai citit un roman de genul ăsta atât de bun şi care să mă surprindă cu fiecare capitol. Plus că romanul este scris din două perspective, şi-i putem auzi vorbind atât pe Chloe cât şi pe Bennett, ceea ce nu cred că se întâmplă foarte des în New Adult. 

Cum spuneam personajele sunt extrem de originale, bine conturate, puternice şi independente. Niciunul nu încearcă să-l domine pe celălalt, nu încearcă să-l schimbe sau să-l umilească în vreun fel. Şi chiar dacă Bennett e nesuferit şi face uneori nişte remarci de-ţi vine să-l arunci pe geam, niciodată n-a încercat să o rănească în vreun fel, fizic, verbal sau psihic, pe Chloe şi chiar a respectat-o. Iar Chloe chiar dacă e atrasă de el şi-i acceptă jocul, nu încetează să fie independentă, raţională şi să-şi impună punctul de vedere. Chiar de câteva ori l-a lăsat cu... ăhm, ochii în soare. 

Cei doi, cum ziceam, sunt extrem de umani, de realişti, şi chiar dacă relaţia lor e în mare parte pur sexuală, nu întrec vreo limită sau nu se subjugă. Tachinările şi înţepăturile lor sunt mai mult ironice, jucăuşe şi vin din ambele părţi; chiar n-am simţit deloc acea amprentă dark şi clişeică ce e prin toate romanele New Adult sau Adult. Plus că Bennett n-a fost deloc tipul rău, bogat şi cu trecut dubios, ci doar cu un ego puţin mai mare, în aparenţă. Însă aşa eu pot zice că e super de treabă. : )) 

Iar scriitura e atât de vie şi colorată, încât nu-ţi dai seama când trec paginile. Romanul se citeşte uşor şi rapid, şi-ţi pare aşa rău când se termină. Chiar dacă e un roman Adult, cu destule scene de amor, n-a fost deloc tensionat, cu un ton autoritar sau cu o atmosferă apăsătoare. N-am simţit că vreunul încerca să-l domine pe celălalt, atingând nişte limite dureroase sau încercând să demonstreze că el e mare şi tare. Pur şi simplu a fost o carte scrisă bine, realist, cu personaje mature şi realiste, sincere, care ştiau ce-şi doresc şi care ştiau că uneori e mai bine să-ţi calci pe orgoliu decât să pierzi persoana pe care o iubeşti şi pe care-o vrei pentru tine. 

Eu v-o recomand cu mare plăcere şi poate m-aleg cu nişte cartofi în cap, dar zic că e mai bună că Fifty Shades of Grey şi seria Crossfire de Sylvia Day. Iar dacă nu mă credeţi, citiţi şi convingeţi-vă!

0 comentarii: