sâmbătă, 8 august 2015

RECENZIE - Trezită în zori de zi (Shadow Falls #2) de C.C. Hunter


Descriere:

Ce taine, mistere şi ameninţări mai ascunde lumea supranaturală de la Shadow Falls - între seducătorul Derek şi curajosul Lucas, minunata şi vulnerabila Kylie îşi continuă povestea...

Kylie luptă în continuare să facă faţă vieţii din lumea reală, dar şi celei din lumea fiinţelor supranaturale din care nu este sigură că doreşte să facă parte. Întrebarea „Ce fel de creatură sunt eu?“ O urmăreşte continuu şi îşi doreşte mai mult decât orice să găsească răspunsul. Înconjurată de vampiri, vârcolaci, metamorfi, zâne şi vrăjitoare, trebuie şi ea, la rândul ei, să descopere ce puteri are şi ce loc ocupă în marea familie a creaturilor din lumea fantastică. 

Dar, până atunci, are de înfruntat o fantomă insistentă care îi tot repetă că o persoană dragă ei îşi va pierde viaţa în curând, dar şi o creatură venită din partea întunecată a lumii supranaturale, care o urmăreşte pas cu pas. Curajoasa Kylie depăşeşte obstacole, realizează lucruri de care înainte nu era capabilă, trece prin momente palpitante şi tulburătoare, alături de adevăraţii prieteni. Şi fiindcă totul se petrece în Shadow Falls, o tabără de adolescenţi, nu poate lipsi nici povestea romantică. 

Cine va fi alesul? Seducătorul Derek sau vârcolacul Lucas? 

O carte amuzantă, emoţionantă, romantică, dar pe alocuri şi cu scene de-a dreptul înfricoşătoare, cu răsturnări de situaţii nebănuite şi cu personaje minunate care indiferent dacă sunt vampiri sau vârcolaci, fiinţe umane ori metamorfi ne arată că la minunata vârstă a adolescenţei totul devine posibil. 

RECENZIE:

Sincer mi-era dor de seria asta şi mă bucur c-am citit volumul doi; chit că prima dată voiam să citesc doar câteva pagini. Însă l-am devorat pe tot. 

Mi s-a părut mai bun ca primul, cu mai multă acţiune şi suspans, s-au întâmplat extrem, dar extrem de multe lucruri, iar personajele au avut loc să se desfăşoare. Acest volum cred c-a reuşit să ofere atât o grămadă de acţiune şi să ducă seria mai departe, dar şi să ne arate mai multe despre personaje, despre vieţile lor şi cum interacţionează speciile între ele. 

Şi-mi place mult că autoarea jonglează cu atâtea personaje, atât o mulţime principale, dar şi secundare sau episodice, creionandu-le foarte bine pe fiecare şi făcând tot felul de legături şi intrigi, fără să pună pe nimeni în umbră. 

Spuneam că acest volum duce seria mai departe şi aşa este, pentru că primul volum e mai mult baza şi ni s-a prezentat cam care e situaţia, însă acesta e doar acţiune, acţiune şi acţiune, suspans, suspans şi suspans. Întorsături de situaţie peste tot, trădări, legături, minciuni, întrebări fără răspuns, indecizii care pot costa foarte scump. Totul e ca un câmp de bombe cu ceas şi nu ştii dacă vor fi oprite sau nu, până-n ultima clipă. 

Şi alt lucru ce-mi place la această serie e că iubirea şi relaţiile amoroase ale lui Kylie nu devin centrul volumului, ci sunt doar o parte din ceva mai mare. Ele doar dinamizează şi complică şi mai tare seria, lăsând-o pe Kylie în faţa unor situaţii dificile, făcând-o să se gândească iar şi iar şi iar. Pentru că alegerea poate să aibă consecinţe mai mari decât să frângă inima unuia din ei. Şi ştiţi ce-mi place? Că triunghiul amoros nu e plictisitor! Nu e greţos! Ei nu se ceartă pentru că se plictisesc sau nu se pupă non-stop de zici că sunt oameni pe moarte şi-n lipsă de oxigen. Mi se pare că totul e realist şi tratat foarte logic, iar cuvântul expirat nu-mi vine deloc în minte. 

Eu acum abia aştept să citesc volumul următor, pentru că seria pare foarte bună şi lucrurile se complică din ce în ce mai tare, iar finalul ăla chiar m-a lăsat pe ghimpi. Vreau să ştiu! 

Dacă n-aţi citit încă cele două volume sau nici măcar nu v-aţi apucat de ele, atunci ce aşteptaţi? Rataţi o serie bună, scrisă bine, cu personaje complexe, cu umor, despre prietenie, familie, iubire adolescentină, iar totul este tratat sincer, realist şi direct. Nimic dulceag, expirat şi cliseic. 

Şi cer prea MULT dacă vreau că editura să se mişte odată cu publicarea celorlalte volume?! Adică, serios! Acest volum a apărut în 2012. Şi-mi place prea mult seria ca să renunţ la ea. Iar în cel mai rău şi realist caz o să-mi cumpăr restul volumelor în engleză... păcat. 

1 comentarii:

Unknown spunea...

Mda, si eu ma gandeam daca cer prea mult vrand ca editura sa se miste mai repede,dar se pare ca merge ca melcul.
Insa a fost un roman frumos, plin de actiune, cu multe chestii fantasy care mi-au placut.
Imi place foarte mult de Derek si de abia astept sa vad ce se intampla in continuare.
Felicitari pentru recenzie ! xDD
Cartea asta primeste 4 stelute. :D